Pudełeczka DIY na pierścionki (organizery)

DIY Organizer na pierścionki


Pierścionki to moja ulubiona biżuteria, dlatego też lubię je sama wykonywać. Ostatnio moja kolekcja wzrosła, więc musiałam pomyśleć gdzie mogłabym je trzymać. Mogłyby być dalej w kosmetyczce, ale wtedy szukanie odpowiedniego zabiera trochę czasu, poza tym niektóre lubią się plątać - szczególnie spiralki. Postanowiłam zrobić sobie własne pudełka-organizery z pudełek po kosmetykach i papilotach. Wykonanie jest bardzo proste :)

MATERIAŁY
- plastikowe lub szklane pudełka po kosmetykach, bardzo fajnie nadają się do tego po kremach, maskach czy peelingach,
- papiloty (może być jakiś inny materiał, ale wtedy trzeba pozwijać go w rurki), gąbeczka,
- nożyczki, 
- klej,
- ozdoby, farby, spraye.

DIY Organizer na pierścionki


WYKONANIE
Pierwsze co zrobiłam to zdjęłam napisy z pudełek. Ja użyłam pudełek po kremie do twarzy i maski do włosów. Warto zwrócić uwagę, aby pudełeczko miało przyklejaną etykietę, tak aby napisy nie były drukowane bezpośrednio na pudełku. Wtedy wszystko szybciej idzie. Oczywiście takie pudełko także może być, ale warto je pomalować - tutaj polecam farbę w sprayu, o wiele mniej paćkania się i efekt jest ładniejszy niż malowanie pędzlem. Jeżeli po ściągnięciu etykiety zostanie na pudełku przeźroczysty klej to wystarczy przetrzeć to miejsce wacikiem nasączonym zmywaczem do paznokci - klej od razu zacznie schodzić. Ja na swoich pudełkach miałam na szczęście naklejane etykiety, które nie zostawiły żadnego kleju.

Kolejnym krokiem było obcięcie na odpowiedni wymiar papilotów. Jak pisałam wyżej może być to inny materiał np. jakiś aksamit czy bawełna. Świetnie nadaje się do tego też gąbeczka. Ja użyłam gąbeczki do kąpieli, która niestety okazała się zbyt mocna dla mojej skóry. W większym pudełeczku zrobiłam dwie warstwy, ponieważ pudełko było wysokie. W przypadku okrągłego pudełka jak moje trzeba odpowiednio wyprofilować w pudełku papiloty. Jeśli robicie to używając gąbeczki to sprawa jest ułatwiona, bo zazwyczaj gąbka się świetnie dopasowuje. Trzeba pamiętać by zrobić w niej rozcięcie, aby pierścionek można było włożyć. Po przyklejeniu gąbeczki i papilotów moje pudełka wyglądały tak:

DIY Organizer na pierścionki


Pudełeczka praktycznie gotowe, ale zostało ich ozdobienie. Można zostawić je bez ozdób jeśli podoba Wam się ich kolor i to jak wyglądają. Ja swoje ozdobiłam za pomocą koronki. Użyłam do tego kleju uniwersalnego, który bardzo szybko wiąże ( 40 ml można kupić też w Bricomarche za ok. 3 zł, a że jest wydajny to sprawdzi się do innych rzeczy, może tez być zwykły kupiony w domku papierniczym, byle nie był biurowy). Moje wyglądają tak:

DIY Organizer na pierścionki


Teraz zostało tylko włożenie pierścionków i gotowe. Po pewnym czasie stwierdziłam, że białe pudełeczko trochę podrasować - pomalowałam na złoto pokrywkę. Nakrętka była bardzo śliska i trochę przesadziłam z ilością farby, dlatego też wyszły mi takie chropowate kropeczki, ale mają one także swój urok. Takie mniejsze pudełeczko może posłużyć też jako prezent dla kogoś :)

DIY Organizer na pierścionki



DIY Organizer na pierścionki
DIY Organizer na pierścionki


DIY Organizer na pierścionki

Na Instagramie pokazywałam jeszcze wersję z pudełka po perfumach, gdzie można włożyć zwykłe pierścionki jak i spiralki. Wykonuje się je tak samo, tylko papiloty przykleja się pionowo i poziomo.

DIY Organizer na pierścionki


Jak Wam się podobają ? Za jakiś czas pojawi się DIY związany z organizerami na kosmetyki. Niestety nie dorwałam ich w Biedronce i postanowiłam zrobić własne :)
Udostępnij w Google +

Veronika (veronique228)

Nazywam się Weronika i prowadze tego bloga. Znajdziecie tu dużo postów urodowych, lifestylowych jak i wykonane przeze mnie DIY. Mam nadzieję, że miło spędzicie tu czas :) Więcej o mojej osobie w zakładce "O mnie".
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 komentarzy :